Waarom wij niet zijn aangesloten bij garantiefonds SGZE

Sophie
Leestijd 3 minuten
28 april 2023

Klanten vragen ons regelmatig of wij lid zijn van een garantiefonds. Een voorbeeld hiervan is het SGZE (Stichting garantiefonds zonne-energie). Uiteraard hebben wij bekeken welke voordelen het biedt om aangesloten te zijn bij een dergelijke organisatie.

Over het garantiefonds SGZE

Een aantal installatiebedrijven in de zonnepanelen branche hebben de handen ineen geslagen een dit garantiefonds opgericht. Welke bedrijven precies achter de organisatie zitten is niet bekend.

Eisen voor lidmaatschap

Om lid te worden van SGZE moet een organisatie aan een aantal eisen voldoen. Een daarvan is dat de aangesloten partij een flink bedrag afdraagt aan het fonds.

Per geïnstalleerde woning moet een bedrag betaald worden. Daarnaast betaalt een aangesloten organisatie nog eens een jaarlijkse fee.

Voordelen voor u als klant van een SGZE aangesloten installateur

Garantie dat uw aanbetaling veilig is bij een faillissement.

In het geval van een faillissement van de installateur betaalt SGZE 30% van uw aanbetaling terug, tot een bedrag van 3.000 euro. In vele gevallen bent u hiermee dus niet schadeloos. De waarde van uw aanbetaling staat bij ons altijd in verhouding tot de aanschafwaarde van uw producten. De installatiekosten betaalt u achteraf. Daarom heeft u bij een faillissement altijd recht op uw producten. U verliest dus niets.

Fabrieksgarantie

SGZE behandelt aanspraken op fabrieksgarantie in de toekomst. In het geval dat wij niet meer bestaan, dekt SGZE de garantie af. Echter heeft u in alle gevallen een rechtstreekse garantie bij de fabrikant of importeur van de producten die wij leveren. U kunt te alle tijde direct bij deze fabrikanten terecht. In het geval van een defect, zal de fabrikant het artikel vervangen.

Geschillen worden behandeld door SGZE

Als u een geschil hebt met de installateur kunt u zich beroepen op de geschillencommissie van de SGZE. U deelt alle gegevens en documentatie via een klachtenformulier SGZE om vervolgens te wachten tot zij uw zaak gaat behandelen. Dat kan veel tijd kosten omdat SGZE totaal geen kennis heeft van de case.
Wij doen er intern alles aan om eventuele ongemakken zo snel en goed mogelijk op te lossen. Daarbij zijn wij intern volledig op de hoogte van uw casus en kunnen u in zo'n geval dus veel beter en sneller helpen.

Conclusie

Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en service en zijn van mening dit het beste zelf te kunnen bieden aan onze klanten. GoVolt bestaat al 12 jaar en onze ambities zijn nog lang niet vervuld. Daarom hebben wij besloten om zelf voldoende reserves aan te leggen om onze klanten altijd naar tevredenheid te helpen.

Meer weten over de garantie? Neem gerust eens contact met ons op!

Sophie

Cookies!

Wij gebruiken cookies om onze website te verbeteren en analyseren. Als je niet akkoord gaat, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.

Nee, sluiten
OK!